©kody najoszczędniejszymi autami wg ADAC

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • drepawel
    Ambiente
    • 2009
    • 117

    ©kody najoszczędniejszymi autami wg ADAC

    Po katastrofie dużego promu wycieczkowego na rozrzuconych po oceanie bezludnych wysepkach wylądowali nieliczni rozbitkowie.
    Los podzielił ich tak, że na kolejnych wyspach wylądowali:
    - dwóch Włochów i jedna Włoszka,
    - dwóch Francuzów i jedna Francuzka,
    - dwóch Niemców i jedna Niemka,
    - dwóch Greków i jedna Greczynka,
    - dwóch Anglików i jedna Angielka,
    - dwóch Bułgarów i jedna Bułgarka,
    - dwóch Japończyków i jedna Japonka,
    - dwóch Chińczyków i jedna Chinka,
    - dwóch Amerykanów i jedna Amerykanka,
    - dwóch Irlandczyków i jedna Irlandka.

    Miesiąc później zaszły na tych wysepkach następujące wydarzenia:
    - Jeden Włoch zabił drugiego w walce o Włoszkę.
    - Dwaj Francuzi i Francuzka żyją szczęśliwie i tworzą menage-a-trois.
    - Dwaj Niemcy wyznaczyli sobie dokładny plan naprzemiennych wizyt u Niemki i przestrzegają go dokładnie.
    - Dwaj Grecy śpią ze sobą, a Greczynka gotuje i sprząta.
    - Dwaj Anglicy czekają, aż ktoś ich przedstawi Angielce.
    - Dwaj Bułgarzy popatrzyli na Bułgarkę, potem popatrzyli na bezkresny ocean, popatrzyli znowu na Bułgarkę, weszli do wody i zaczęli płynąć przed siebie.
    - Dwaj Japończycy wysłali faks do Tokio i czekają na instrukcje.
    - Dwaj Chińczycy otworzyli aptekę, restaurację, pralnię i zapłodnili Chinkę, żeby dostarczyła im pracowników.
    - Dwaj Amerykanie zastanawiają się nad popełnieniem samobójstwa, ponieważ Amerykanka ciągle skarży się na swoje ciało, mówi o prawdziwej naturze feminizmu,
    o tym, jak może robić wszystko, co oni mogą robić, skarży się na potrzebę spełnienia, równy podział obowiązków domowych, jak palmy i piasek sprawiają,
    że wygląda grubo, jak jej ostatni chłopak szanował jej zdanie i traktował ją lepiej niż oni to robią, jak poprawiają się jej kontakty z matką, jakie są podatki i że nie pada.
    - Dwaj Irlandczycy podzielili wyspę na cześć północną i południową i zbudowali gorzelnie. Nie pamiętają, co to seks, bo po paru pierwszych litrach kokosowej whisky wszędzie robi się mglisto. Ale są szczęśliwi, bo przynajmniej Anglicy nie mogą się dobrze bawić.


    Arthur Davidson, założyciel firmy Harley-Davidson, umarł i trafił do nieba. Święty Piotr pyta go w bramie niebiańskiej:
    - Ponieważ byłeś dobrym człowiekiem, możesz w Niebie porozmawiać z kim tylko chcesz. Kogo chciałbyś poznać?
    Arthur odpowiada:
    - Chciałbym poznać Boga.
    Zaprowadzono go do sali tronowej, gdzie siedział Bóg, tam artur pyta się go:
    - To ty wymyśliłeś kobietę?
    - Tak odpowiada Bóg.
    - Chciałbym Ci powiedzieć że Twój wynalazek ma parę poważnych wad. Po pierwsze: robi za dużo hałasu na wysokich obrotach.
    Po drugie: wtrysk paliwa jest za blisko rury wydechowej.
    Po trzecie: koszty naprawy i utrzymania są ogromne.
    Na to Bóg wystukał coś w komputerze i drukarka wyrzuciła statystykę.
    - Popatrz...- Mówi Bóg - ... możliwe że mój wynalazek ma wady, ale więcej mężczyzn na nim jeździ niż na twoim!

    Para miała kochać się pierwszy raz. Ustalili, że na pieska, panna już na kolanach i prosi:
    - Tylko włóż pół, nie chcę żeby bolało.
    Ale chłopak myśli:
    - Taki huj, połową kutasa pieprzył nie będę i wsadził jej całego.
    Zapina ją tak 10 minut, nagle panna mówi :
    - Teraz włóż całego.
    - Jak kurwa pół to pół...

    Spotkało się dwóch pedałów, jeden mówi do drugiego:
    -Poszabelkujemy ?
    -Dobra.
    Ściągneli spodnie po czym zaczęła się zażarta walka. Po paru minutach jeden głośno sapiąc odwrócił się i wypiął mówiąc:
    - Dobra wygrałeś, dobij mnie...

    Hitler poszedł do piekła.
    Tam czeka już na niego sam diabeł i mówi:
    -za zasługi tam na górze możesz sobie wybrać kocioł przy którym będziesz pracował.
    Hitler patrzy wokół pełno kociołków więc wybiera jeden.
    Diabeł:
    -nie radziłbym tego
    Hitler:
    -dlaczego?
    -w tym kotle są niemcy,jeśli któremuś uda się wyjść z tego kotła natychmiast pomaga następnym.Dużo roboty..
    No to Hitler:
    -niech będzie tamten
    Diabeł:
    -tego też nie radzę,W tym są Chińczycy,są szybcy i wyłażą z kotła jak robactwo.Roboty ogrom.
    Hitler już zdegustowany patrzy dookoła i nie wie co wybrać.Diabeł się zlitował i mówi:
    -ja wybrał bym ten
    Hitler patrzy nieufnie i pyta:
    -dlaczego?
    Diabeł:
    -W tym kotle są Polacy.Nawet jak jednemu uda się uciec to reszta i tak Go wciąga z powrotem
    pawel
  • skodovkaand
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2007
    • 245

    #2
    ©kody najoszczędniejszymi autami wg ADAC

    W najnowszym zestawieniu najoszczędniejszych aut przygotowanym przez ADAC, znalazły się aż trzy modele marki ©koda: Octavia 1,2 TSI, Superb 1.4 TSI oraz Octavia GreenLine.

    Pierwsze miejsce w kategorii aut benzynowych w klasie średniej zajęła ©koda Octavia 1.2 TSI Classic wyposażona w silnik o mocy 77 kW (105 KM). Poza miastem samochód spala zaledwie 4,9 l paliwa/100 km (w mieście: 7,0 l/100 km). Średnie zużycie paliwa wynosi 5,7 l/100 km. Koszty eksploatacyjne, przy założeniu, że samochód użytkowany jest przez cztery lata i pokonuje dystans 15 000 km rocznie, wynoszą 469 Euro.
    Pierwsze miejsce w kategorii aut benzynowych w klasie średniej zajęła ©koda Octavia 1.2 TSI Classic wyposażona w silnik o mocy 77 kW (105 KM). Poza miastem samochód spala zaledwie 4,9 l paliwa/100 km (w mieście: 7,0 l/100 km). Średnie zużycie paliwa wynosi 5,7 l/100 km. Koszty eksploatacyjne, przy założeniu, że samochód użytkowany jest przez cztery lata i pokonuje dystans 15 000 km rocznie, wynoszą 469 Euro.
    Model: 1)Skoda Octavia 1.2 TSI Classic
    ena wersji podstawowej : 16 740 (EUR)
    moc silnika (KM) 105
    Spalanie : 7,0/4,9/5,7
    koszty eksploatacyjne w przeliczeniu na jeden przejechany kilometr (w eurocentach) 469

    Model VW Passat 1.4 TSI BlueMotion Technology Trendline DSG 7-biegowa
    cena wersji podstawowe 28 625 (EUR)
    moc silnika (KM) 122
    Spalanie 7,1/5,1/5,8
    koszty eksploatacyjne w przeliczeniu na jeden przejechany kilometr (w eurocentach) 610

    Model[/b] Mitsubishi ASX 1.6 2WD
    cena wersji podstawowej 17 990 (EUR)
    Spalanie 7,7/5,0/6,0
    koszty eksploatacyjne w przeliczeniu na jeden przejechany kilometr (w eurocentach)
    brak

    W tej samej kategorii samochodów benzynowych, w klasie wyższej, drugie miejsce zajął kolejny model marki ©koda - Superb 1.4 TSI Comfort. Silnik 1.4 TSI o mocy 92 kW (125 KM) spala średnio 6,8 l paliwa/100 km (9,0 l w mieście, 5,4 l poza miastem). Koszty eksploatacyjne wynoszą 559 Euro.

    Model Lexus RX 450h automat
    cena wersji podstawowej 59 690 (EUR)
    moc silnika (KM) 299
    Spalanie 6,6/6,0/6,3
    koszty eksploatacyjne w przeliczeniu na jeden przejechany kilometr (w eurocentach) 997


    Model Skoda Superb 1.4 TSI Comfort
    cena wersji podstawowej 23 250 (EUR)
    moc silnika (KM) 125
    Spalanie[/b] 9,0/5,4/6,8
    koszty eksploatacyjne w przeliczeniu na jeden przejechany kilometr (w eurocentach) 559

    Model BMW 520i Touring
    cena wersji podstawowej 39 700 (EUR)
    moc silnika (KM) 170
    Spalanie 9,4/5,6/6,9
    koszty eksploatacyjne w przeliczeniu na jeden przejechany kilometr (w eurocentach) 818

    W kategorii aut wyposażonych w silnik diesla, trzecie miejsce w klasie wyższej-średniej zajęła ©koda Octavia 1.6 TDI GreenLine. Silnik o mocy 77 kW (105 KM) zadowala się średnio 4,4 l paliwa na 100 km (5,5 w mieście, 3,7 poza miastem). Koszty eksploatacyjne wynoszą 492 Euro.


    Model[/b] Volvo S40 1.6D DRIVe Start&Stop (DPF)
    [b]cena wersji podstawowej 24 650 (EUR)
    moc silnika (KM) 109
    Spalanie 4,9/3,6/3,9
    koszty eksploatacyjne w przeliczeniu na jeden przejechany kilometr (w eurocentach) 539

    Model BMW 320d EfficientDynamics Edition (DPF)
    cena wersji podstawowej 34 100 (EUR)
    moc silnika (KM) 162
    Spalanie 5,0/3,6/4,1
    koszty eksploatacyjne w przeliczeniu na jeden przejechany kilometr (w eurocentach) 621
    Model Skoda Octavia 1.6 TDI GreenLine (DPF)
    cena wersji podstawowej 21 840 (EUR)
    moc silnika (KM) 105
    Spalanie 5,5/3,7/4,4
    koszty eksploatacyjne w przeliczeniu na jeden przejechany kilometr (w eurocentach)
    492

    ADAC to niemiecka organizacja niezależnych rzeczoznawców, która zajmuje się m.in. przygotowywaniem zestawień modeli o najniższych kosztach eksploatacyjnych, testowaniem nowych modeli, a także ich części i akcesoriów.
    Źródlo : SkodaPR Portal

    Komentarz

    • martinex
      Drive
      • 2009
      • 87

      #3
      Jedna wielka bzdura...

      Dawno nie czytałem podobnie bezczelnej ściemy napędzanej zestawem marketingowych pobożnych życzeń.

      Pisanie, że Suberb z silnikiem 1.4 TSI pali na trasie 5,4 litra na 100km to łganie w żywe oczy.

      Ten wynik to jest nie do osiągnięcia moim zdaniem nawet w warunkach "laboratoryjnych" - chyba, że mówimy o poruszaniu się w próżni i bez oporów toczenia.

      Bo inaczej to po prostu jest najnormalniejsze w świecie kłamstwo i tyle.

      Zastanawia mnie tylko komu ma to służyć - dla mnie firma która tak rozmija się z prawdą jeżeli chodzi o spalanie aut jak VW to jest po prostu niewiarygodna i nierzetelna i ze szczególną podejrzliwością będę analizował wszelkie jej oferty.

      Jak dla mnie na pewno nie służy to budowaniu wizerunku marki i budowaniu zaufania klientów.

      Komentarz

      • radekgw
        L&K
        • 2010
        • 1182

        #4
        cos wierzyc mi sie nie chce ze bmw 320d spala 5litrow w miescie i 3,6 na trasie :O te wartosci chyba z gorki sa podane
        Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

        Komentarz

        • t271828
          Elegance
          • 2008
          • 928

          #5
          Re: Jedna wielka bzdura...

          Zamieszczone przez martinex
          Pisanie, że Suberb z silnikiem 1.4 TSI pali na trasie 5,4 litra na 100km to łganie w żywe oczy.

          Ten wynik to jest nie do osiągnięcia moim zdaniem nawet w warunkach "laboratoryjnych" - chyba, że mówimy o poruszaniu się w próżni i bez oporów toczenia.

          Bo inaczej to po prostu jest najnormalniejsze w świecie kłamstwo i tyle.

          Zastanawia mnie tylko komu ma to służyć - dla mnie firma która tak rozmija się z prawdą jeżeli chodzi o spalanie aut jak VW to jest po prostu niewiarygodna i nierzetelna i ze szczególną podejrzliwością będę analizował wszelkie jej oferty.

          Jak dla mnie na pewno nie służy to budowaniu wizerunku marki i budowaniu zaufania klientów.
          Wszystkie firmy podaja zanizone spalanie w stosunku do rzeczywistego - byl artykul w AŚ gdzie te (spore) roznice zostaly zmierzone. Jest to IMO efekt zmuszania producentow to zmniejszania emisji CO2 i dostosowania (w zwiazku z tym) przez nich charakterystyki samochodow do specyfiki testow. Rzeczywistosc niestety wyglada inaczej. I nie ma tu co winic konkretnego producenta bo wszystkich obowiazuja identyczne warunki przeprowadzania pomiarow.

          Komentarz

          • martinex
            Drive
            • 2009
            • 87

            #6
            Osobiście jednka uważam, że jest to kłamstwo którego promowania natychmiast powinny zaprzestać urzędy, a wręcz przeciwnie powinny w przypadku przyłapania koncernu na znaczącym rozmijaniem się z prawdziwymi danymi urzędy powinny karać takich ściemniaczy.

            To nie są wcale takie błahe sprawy. Zakup auta jest poważnym wydatkiem - ale i jego eksploatacja również. Dziś gdybym wiedział, że moja Octavia będzie palić w mieście 12 litrów to bym kupił diesla. I tu wcale nie chodzi o to, że bym zrezygnował - tylko po prostu zostałem oszukany. Przez sprzedawcę u dealera również, ponieważ uparcie twierdził, że Octavia z 1.4 TSI pali ok 6,5l... można się rozmijać z prawdą o litr, dwa... ale nie o 100%.

            Co do tego "zestawienia" sprawdziłem jakie dane podaje Skoda w informacjach technicznych... wg nich np. Superb bedąc autem o 186kg cięższym od Octavii spalać ma przy silniku 1.4 TSI o 0.1 l więcej paliwa na trasie. W mieście o śmieszne 0.2 l (pomijam, że o ile do wyniku na trasie można się... zbliżyć, to dane dot. miasta są zaniżone o conajmniej 80%).

            Równie dobrze można by napisać cokolwiek w katalogu i później wygrywać we wszystkich zestawieniach... żenada.

            Komentarz

            • PiterNZ
              Rider
              S_OCP Member
              • 2007
              • 389

              #7
              Bez przesady z urzędami. Ile pieniędzy na badania trzeba byłoby wydać? A potem pytanie czy 0,2 l różnicy to błąd statystyczny czy nie? Ile pieniędzy na kancelarie prawnicze?

              Co najwyżej żądałbym potwierdzenia w tych idealnych warunkach czy faktycznie wyszło 5,4 l. Może na prostej wcześniej samochód już jechał 90 km/h na jakieś prostej?

              Komentarz

              Pracuję...